Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

25 augustus 2014

"Rijnreis Duitsland met MS de Zonnebloem!"



MS de Zonnebloem.

"Rijnreis Duitsland met MS de Zonnebloem!"
Dit keer staat mijn blog in het teken van mijn 6-daagse Jongeren vaarvakantie met Ms de Zonnebloem naar Duitsland.
Ik wil graag mijn ervaring delen over deze week.
Deze reis startte vanaf maandag 4 augustus tot zaterdag 9 augustus.

"Wat is de Ms de Zonnebloem?"
Het schip MS de Zonnebloem is 115 meter lang, 11,5 meter breed, en heeft een diepgang van maximaal 1,70 meter met een holte van 3.70 meter.
Het motorpassagiersschip telt vier dekken, te weten (van boven naar beneden) het zonnedek, het salondek, het hoofddek en het onderdek.
De liften en de stuurhut op het zonnedek kan men hydraulisch laten zakken tot een hoogte van 8,80 meter boven het water, als het schip onder een brug door moet. Dat is normaal gesproken voldoende voor bruggen op Rijnvaarthoogte. Verder is het schip voorzien van vier roerpropellers: dubbel uitgevoerde schroeven geplaatst aan 260 graden draaibare steunpunten, twee achter en twee voor, welke het mogelijk maken om het schip om zijn as te laten keren en ook om zijwaarts aan te leggen.
De snelheid van het schip tegen stroom in is 12,5 kilometer per uur.
Snelheid met stroom mee is 22 kilometer per uur.

Het schip is gebouwd voor 135 passagiers. Doorgaans wordt het schip bemand met elf bemanningsleden en 63 vrijwilligers. Onder deze vrijwilligers bevinden zich circa 25 verpleegkundigen en een arts. De accommodatie omvat elf eenpersoonshutten en 29 tweepersoonshutten.



Verder is Het motorpassagierschip de Zonnebloem is in 2005 gebouwd bij scheepswerf ‘de Merwede’ in Hardinxveld-Giessendam. Op 27 augustus 2005 is het te water gelaten en op 20 december van datzelfde jaar gedoopt door Hare Majesteit Koningin Beatrix.

 "Wat is er te verwachten in zo'n week varen?"

Het vertrek gebeurd vanuit Arnhem. Je vaart over de rijn naar Duitsland.
We zijn bij verschillende plaatsen aangemeerd o.a.:
- Keulen
-  Andernach
-Boppard
- Rudesheim
- Koblenz

De week kun je helemaal zelf indelen, er is een bar ("de Salon") genoemd. Waar de mogelijkheid is om een drankje te nuttigen, en gezellig samen te zijn. Ook is er een Zonnedek aanwezig bovenop het schip van deze mogelijkheid heb ik veel gebruik gemaakt het is namelijk erg fijn om in de zon te zitten, rolstoel achterover, en tegelijkertijd zie je ook nog iets van de omgeving. Omdat we vaak in de ochtenduren nog aan het varen waren. Daarnaast kon ik gebruik maken van verschillende excursies. Dit heb ik ook gedaan. Ook ben ik vaak van boord af gegaan met een vrijwilliger zodat we voet op het land konden zetten en de omgeving konden onveilig maken.

Ik heb geshopt in Keulen de Dom bekeken, IJsjes gegeten met alcohol en zonder. Natuurlijk ook een paar wijntjes gedronken, dat mag natuurlijk niet ontbreken. Een schnitzel gegeten in de stad helaas wel 2 en half uur op moeten wachten, maar heerlijk dat ie was. In Koblenz in de kabelbaan geweest, hier kon je gewoon met de rolstoel plaats in nemen, er gewoon in rijden zonder dat er een plank of zoiets dergelijks te voorschijn moet komen. Dit was een fantastische ervaring, en dit vond ik ook echt het leukste!

Verder is mij opgevallen dat zo'n cruise ontzettend groot en chaotisch is, je moet er van houden, mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de kleinere groepsvakanties. Je leert elkaar dan beter kennen, en het is niet zo massaal. Ook zijn er een hoop vrijwilligers waar je op kan bouwen, en in kan roepen als je hulp nodig hebt. De voorzieningen zijn ook perfect. O.a. een hoog-laag bed,
verschillende douchestoelen, tilliften. Zelfs een bubbelbad waar je met de tillift in geplaatst kan worden.
 Ik heb er geen spijt van gehad. En voor de gene die van massaal houdt is het zeker aan te bevelen!

Tot het volgend blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten