Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

22 september 2014

"Muziekfestival Appelpop."


De titel zegt het al dit keer staat mijn blog in het teken van Appelpop. Maar wat is Appelpop nou eigenlijk?

Appelpop is uitgegroeid tot het grootste popfestival in zijn soort. Het GRATIS evenement vindt plaats op de Tielse Waalkade. In september 2014 wordt het voor de 23e keer georganiseerd.
Appelpop is uitgegroeid tot een festival met nationale en zelfs internationale bekendheid. In 2001 bezochten naar schatting al meer dan 30.000 muziekliefhebbers het succesvolle festival. Volgens schattingen van de hulpdiensten wisten tijdens de meest recente edities telkens meer dan 160.000 mensen Appelpop te vinden.
Appelpop kenmerkt zich door de brede programmering: verspreid over drie podia staat de top van de Nederlandse muziekscene, kwaliteit uit het popzalen-circuit en regionaal talent.

"Toegankelijkheid."

Natuurlijk is toegankelijkheid erg belangrijk dit geldt voor ieder mens, maar als jezelf moet verplaatsen in een elektrische rolstoel is dit wel erg van belang. Dit is altijd een hele uitdaging. Toch vindt ik dat altijd wel een uitdaging ik wil niet afzonderlijk door het leven gaan. Dus waarom zou ik mijzelf dan verschuilen achter de reden of het wel goed toegankelijk zou zijn ja of nee. Ik houdt van muziek, het is een evenement in de buurt en er waren vele bands/artiesten die ik wilde zien dus weerhoudt toegankelijkheid mij.........Ik dacht het niet hé! 

Daarnaast was er ook aan de rolstoel-gangers gedacht er was een rolstoel podium aanwezig dit is praktisch dat dacht ik dan.. helaas was het zicht vanaf dat podium niet perfect naar het hoofdpodium dit is best wel een afknapper. Er valt natuurlijk niet te verwachten dat je met zo'n aangepast podium tussen het publiek kunt staan maar beter uitzicht zou toch wel prettig zijn. Dit heeft mij daarom ook doen besluiten om gewoon tussen het publiek te gaan staan. Het voordeel is je bent intiemer bij de menigte ook niet afgezonderd. 
Het rolstoelpodium stond namelijk nogal afgezonderd. Voordeel van een elektrische rolstoel hebben is dat je een hoog-laag verstelling hebt waardoor je best op gelijkwaardige hoogte tussen de mensen staat. Ik heb gemerkt dat je hierdoor sneller contact hebt dan normaal, duimen die omhoog gaan, knikkende gezichten. Dit is fantastisch om te zien, je bent nu ook een van hun een mens. En niet de rolstoeler!

"Toch val je op ondanks dat je het niet wil!"


Ondanks dat je in zo'n grote menigte staat val je toch op dit was bij Paskal van Blof ook het geval, de zweethanddoek van hem werd mij toegeworpen. En ik durf te wedden dat dit niet gebeurde om het feit dat hij dacht: Oh, kijk daar een zielige jonge-vrouw in die rolstoel. 

Maar omdat ik de meeste nummers met volle borst meezong, sommige ook met een lach en een traan, omdat sommige teksten vol op mijn leven slaan, daarnaast is het prachtig om zo'n actief en intiem te kunnen genieten van nummers! Dit heb ik de volgende dag weer op dezelfde manier gedaan en natuurlijk geniet ik nog steeds na!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten