Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

21 november 2014

"Stromae bij de Ziggodome in Amsterdam!"


Met die man Stromae!

Dit keer staat mijn blog in het teken van Stromae zijn optreden bij de Ziggodome in Amsterdam.
Afgelopen donderdag 20 november ben ik naar dit Concert van Stromae geweest. Maar wie is Stromae nou eigenlijk?


"Wie is Stromae?"

Stromae, de artiestennaam van Paul Van Haver, is een Belgisch singer-songwriter van hiphop en elektronische muziek. Stromae is van Belgisch-Rwandese afkomst. De naam Stromae is verlan voor maestro. Zijn teksten zijn Franstalig.
Hij Scoorde in 2010 in meer dan 50 landen al een enorme hit met 'Alors On Danse'. In de zomer van vorig jaar was het de aanstekelijk zomerhit 'Papaoutai' welke overal te horen was. Stromae bracht in december nog een bezoek aan het Glazenhuis van 3FM Serious Request en zijn chanson 'Formidable' is nog steeds immers populair.

"Toegankelijkheid!"

Natuurlijk vielen mij weer een aantal dingen op, toegankelijkheid blijft voor mij nogal een belangrijk punt. Lekker dichtbij afgezet bij de ingang, door de mensen van de security naar de plek gewezen allemaal heel fijn en vriendelijk, precies zoals ik had gedacht want ik had van te voren al geïnformeerd bij mensen die weleens vaker bij de Ziggodome zijn geweest, je hoort allemaal positieve verhalen. In eerste instantie was ik dat ook, alleen tot op het punt dat ik de steile helling naar het rolstoelpodium op moest rijden. Ineens kwam de gedachte weer in mijn hoofd: "Nu weet ik weer waarom ik nou zo'n hekel heb aan die speciale rolstoelplaatsen." Want het zicht was echt bagger, als rolstoel-ganger werden we geplaatst achter het geluid. En kon ik niets anders doen dan de welbekende manier in te schakelen, en dat is gewoon weer op een scherm kijken.

Op zich is op een scherm kijken nog geen eens zo'n groot probleem ik weet van te voren als je een rolstoelticket betaald dat meestal de kans is dat het op een scherm kijken wordt alleen tegelijkertijd moest ik met veel moeite over de mensen van het geluid heen kijken. Ik dacht het zal wel meevallen als ik mijn rolstoel omhoog zet, ik kijk er vast overheen, dit viel helaas vies tegen, een ontzettende teleurstelling. Toch ben ik er weer achter dat het echt niets voor mij is om weer in een aparte ruimte gezet te weggedrukt/weggewerkt te worden, want zo voelt dat wel. Midden in het publiek is het natuurlijk veel fijner. Tja veiligheidsoverwegingen..

Die zou ik het liefst gewoon links laten liggen, maar zoals gewoonlijk is dat niet altijd mogelijk en dat is zwaar bagger! Natuurlijk is het leuk om de sfeer te proeven. Maar anderzijds is het toch een ontzettende tegenvaller. Eigenlijk zou je iemand van de organisatie een uurtje op die plek neer moeten zetten in een rolstoel, om dat te laten ervaren..... Eigenlijk zou ik dat best willen doen.......
Maar wat is die Stromae een Showman, en wat een lichtshow was het, en wat kan hij dansen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten