Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

26 juli 2016





"Zwarte cross 2016 met de handicamper!"

Op donderdag 21 juli was het dan zover ik ging met een aangepaste camper waar alle faciliteiten die ik nodig heb aanwezig waren voor een heel weekend naar de Zwarte Cross. Ik had hier al een hele periode naartoe geleefd en eindelijk was het dan zover! Ik had al jaren de droom om te kamperen, maar in mijn geval valt dat totaal niet mee.

Een volledig op mindervalide aangepaste reuzencamper. een reuzencamper die voorzien is van alle aanpassingen en gemak die nodig zijn voor een zorgeloze vakantie. Praktisch, mooi en sfeervol ingericht. Onderweg naar de bestemming is de camper een zeer comfortabel vervoermiddel en een prima uitzicht naar buiten.

"Wat is de Zwarte Cross nou eigenlijk?"

Zwarte Cross is het grootste betaalde muziekfestival van Nederland en de grootste motorcross ter wereld. Dit festival wordt altijd eind juli gehouden. Er wordt altijd via de tv uitgebreid verslag gedaan van het festival op zich, maar natuurlijk ook de verschillende crossen. Dit jaar was de 20ste editie.

Ik volg dit festival al jaren op de voet via de televisie, maar nu kon ik het grote festival eens een keer zelf mee maken. Dit idee vond ik al ontzettend leuk. Natuurlijk had ik al vaak in mijn hoofd een voorstelling gemaakt hoe het festival zou zijn. Ook over de toegankelijkheid dit is voor iemand die een beperking heeft zeer van belang dus ook voor mij.

Overal waren er rijplatten waardoor jezelf makkelijk kon verplaatsen over het terrein. Ook is er een rolstoelpodium. Ik ben normaal nooit zo'n voorstander van deze mogelijkheid, omdat ik altijd vind dat je dan als "mens met beperking." zo in een hoekje wordt gezet en weg wordt geduwd. Dit was hier niet het geval. Je staat middenin bij het hoofdpodium een mooie plek, want je staat tussen alle mensen midden op het veld. En hierdoor wordt je niet weggecijferd en hoor je er gewoon bij. Hier heb ik ook wel gebruik van gemaakt.

Ook heb ik tussen de mensen gestaan, op verschillende plekken De megatent, of gewoon op het terrein. Dit blijft voor mij ook altijd een feest, want je blijft hierdoor gelijkwaardig. Ook was de camping plek erg praktisch vlakbij het festival terrein dus je hoefde gelukkig niet zo ver te wandelen. Daarnaast waren de mede kampeerders ook heel erg aardig, een leuke sfeer. Daarnaast zijn we met Di-Rect op de foto geweest en ik natuurlijk met Tante Rikie.

Het voordeel van Zwarte Cross is dat er voor ieder wat wils is natuurlijk: Motorcross, muziek, theater, verschillende mogelijkheden om op af te stappen. Verschillende avonden vuurwerk, of lekker warm bij het kampvuur. Er is genoeg te doen.

De mensen zijn ontzettend hartelijk vanaf de handicamper tot de Zwarte Cross organisatie, tot aan de festivalgangers!

De mensen, de sfeer, de muziek en alles wat er verder te beleven valt hèt was in een woord geweldig!

Meer weten over de handicamper? Ga dan naar de website: www.handicampoutdoor.nl


Tot het volgend blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten