Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

17 januari 2017





"Wie bang is, krijgt ook klappen." (Marc de Hond)

Vrijdag 13 januari 2017 was het dan zover ik ging naar de 2e theatervoorstelling van Marc de Hond "Wie bang is, krijgt ook klappen. Bij theater de Franse school in Culemborg. Deze voorstelling gaat over het overwinnen van angsten. Marc's leven werd overheerst door angsten. Totdat alles waar hij bang voor was hem vijftien jaar geleden overkwam: zijn internetmiljoenen verdampten, zijn geliefde grootouders stierven en tot overmaat van ramp kreeg hij een dwarslaesie. Tot zijn eigen verbazing kwam hij optimistischer en sterker dan ooit uit deze periode. Hierover verteld hij volovergave in zijn voorstelling.

"Wat vond ik van de voorstelling?"

Marc nam zijn angsten van vroeger als kind mee als rode draad, ook speelde hij op een aantal gebeurtenissen van een periode geleden en van de laatste tijd. Men wordt via verschillende kanalen op de hoogte gebracht van angstig of treurig nieuws, dit hoort er natuurlijk bij, en is de normaalste zaak van de wereld. Helaas wek je hierdoor wel angst bij de ander. Dit geldt niet alleen voor het nieuws, maar ook als iemand ineens begint te schreeuwen, dan is in eerste instantie de eerstvolgende reactie reageren en rennen. Dit is natuurlijk volkomen logisch, maar hierdoor wek je wel paniek en angst.

Ook sprak hij over zijn opa die in de tweedenwereldoorlog veel mensen heeft geprobeerd te redden. En gaf Marc aan dat hij natuurlijk veel dingen heeft moeten verliezen in zijn leven net zoals dat bij ieder ander mens gebeurd, heeft hij er wel mooie dingen voor teruggekregen. Hier sta ik zelf ook nog regelmatig bij stil. 
Hij gaf duidelijk aan: Hoe groter de angst hoe minder plek er is voor geluk, hoop en liefde. En laat je vooral niet bang maken door alles wat er om je heen gebeurd. En daar ben ik het volledig mee eens!

Het is wel een hele andere voorstelling vergeleken zijn vorige voorstelling: "Scherven brengen geluk." Die voorstelling ging over zijn levensverhaal, en het leven met een dwarslaesie.
Deze voorstelling heb ik ook gezien, mijn blog hierover lezen? Ga dan naar: "Scherven brengen geluk." (Marc de Hond)

Tot het volgend blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten