Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

11 oktober 2019

“Tweemastklipper Lutgerdina.”



Sinds mijn schooltijd heb ik kennisgenomen van het aangepast zeilen, ik heb al vroeg mogen ervaren dat dit gewoon mogelijk is ondanks mijn lichamelijke beperking, een wereld ging voor mij open. Jarenlang op het eiland Robinson Crusoe op de Loodrechtste plassen, nu was het tijd om de Lutgerdina in Enkhuizen is te gaan ervaren. Dit werd een weekend.


De Lutgerdina is een volledig aangepaste klipper, waardoor je actief deelneemt aan het zeilen. Ook ben je samen met de groep verantwoordelijk voor het reilen en zeilen aan boord, waarbij je zoveel mogelijk zelfstandig doet. Je bent wel bezig in teamverband ieder doet zijn ding, dit heeft zeker iets.


Zoveel mogelijk zelfstandig zijn en dingen doen ben ik een groot voorstander van, ik vind dit namelijk erg belangrijk. Dit was bij de Lutgerdiena ook mogelijk. Het touw om het zeil te kunnen hijsen dit gebeurde doormiddel het touw bij mijn rolstoel aan te haken, waardoor ik vooruit kon rijden totdat het touw strak stond, en ik niet meer vooruit kon rijden, dit was totaal anders bezig zijn dan normaal als ik zeil. Dit was vernieuwend, maar gaaf was dit zeker! Ik was nu op een andere manier actief bezig op het water. Ook mocht ik de boot besturen met een joystick besturing eigenlijk dezelfde bediening als bij mijn elektrische rolstoel. Dit ging in het begin echt totaal anders in zijn werk, als dat ik normaal gesproken zeil. Gelukkig had ik dit vrij snel onder de knie, maar eenvoudig was dit zeker niet. Ook heb ik genoten van op het water zijn, Ik heb geen spijt dat ik de stap genomen heb om kennis te maken met tweemastklipper Lutgerdina. Ondanks dat dit een weekend was, ben ik uitgerust terug gekomen, heb ik mijn hoofd leeg kunnen maken en dit is heerlijk!



Wil je het filmpje zien van mijn zeilavontuur op de Lutgerdiena? Klik dan hier: https://youtu.be/OrznrjVpUjQ

Tot het volgend blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten