Twitter

!Volg mij via Twitter!

Volg mij via Facebook!

Volg mij via Facebook! Mienke van Alphen

Privacyverklaring

Privacyverklaring

Algemene voorwaarden:

1. Weblogmienke.blogspot.nl respecteert je privacy en neemt de bescherming van jouw persoonsgegevens serieus. Er zijn daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

2. Wanneer je een reactie plaatst onder een van mijn blog's worden de volgende door jou zelf verstrekte gegevens verzameld: je naam, e-mailadres en IP-adres. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.
Deze reacties blijven eeuwig zichtbaar, tenzij de blog waaronder gereageerd is om welke reden dan ook verwijderd is.

3. De gegevens worden in geen enkel geval opgeslagen, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om eventueel met jou in contact te komen.

4. Weblogmienke.blogspot.nl behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen of aan te vullen.

31 december 2020








Inclusie Belangrijk Voor Iedereen 

Het jaar 2020 is voor vele een raar jaar geweest wegens corona moest heel Nederland begin maart op slot en dat gold vanzelfsprekend ook voor mij. Ik kan het beste functioneren op mijn ritme, dit is voor mijn lijf en geest het beste. Als ik ging werken was ik gewend dat ik hiervoor de deur uit moest, dit heb ik een tijdje geprobeerd maar omdat ik met veel mensen in aanraking kom en omdat ik lichamelijk snel iets mankeer is covid-19 best gevaarlijk voor mij. Hierdoor heb ik moeten besluiten om helemaal vanuit huis te werken. In het begin was het wennen want ik was mijn ritme kwijt. Na een aantal weken begon ik “te wennen aan de situatie” Ik zit in mijn stoel wel stil, maar ik ben echt geen stilzitter. Blij dat ik vanuit huis kon werken dit is eigenlijk ook inclusie. 

Gelukkig heeft het jaar 2020 ook veel mooie uitdagingen en nieuwe dingen gebracht. O.a. de start van het Platform Toegankelijk West Betuwe afgelopen augustus. Het regelmatig schrijven van een column voor Koetjong. Allemaal leuk en waardevol! 

Iedereen wil gelijkwaardig behandeld worden, overal gebruik van kunnen maken en overal aan mee kunnen doen. Bewustwording is voor mij het eerste woord als ik denk aan inclusie. Bewustwording bevorderen is noodzakelijk het is een noodzaak om tot een gelijkwaardig bestaan te komen voor mensen met en zonder beperkingen. Hier strijd ik voor! 

Het Amendement en daarna het Raadsvoorstel Lokale Agenda Inclusie West Betuwe zijn unaniem vastgesteld tijdens de besluitvormende vergadering op 17 december 2020. Wij zijn hier als Platform heel blij mee! Niet over ons, maar met ons! “Feitelijk moeten wij als raadsleden allemaal ambassadeurs zijn voor de inclusie agenda en laten we dat allemaal uitdragen naar onze inwoners.” Deze quote van: Rita Boer Rookhuiszen-de Joode door Leon van Dun nogmaals kracht bijgezet tijdens de vaststelling. En ik als lid van Platform en inwoner van West Betuwe juich ik dit van harte toe! 

Rondom het onderwerp ‘Toegankelijke Politiek’ starten Zorgbelang Inclusief in opdracht van Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties met trainingen en bijeenkomsten om over de politieke processen te leren. Na de eerste vijf trainingen schrijven de deelnemers een persoonlijk plan om dromen in de politiek waar te kunnen maken. Ik word met coaching hierin begeleid. Dit project start van januari 2021 tot medio 2022 zal duren ik neem hieraan deel dit vind ik ontzettend gaaf! Ik ben benieuwd en ik hoop mij hierin verder te kunnen ontwikkelen. Dat zal vast goed komen. 

Laat het jaar 2021 maar komen, ik heb er zin in. Kijken naar wat je wel kunt in plaats wat je niet kunt, dat is leven, hier haal ik mijn kracht uit, en dit is genieten! 

Ik wens iedereen fijne dagen en een mooi nieuw jaar! 




Deze blog is ook gepubliceerd op: Koetjong.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten